Nazwa zadania publicznego Wartość projektu ogółem Kwota dotacji Donator Okres realizacji Partnerzy Zasoby kadrowe
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień 8.600,00 5.000,00 Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego 03.09.2007 - 20.12.2007 ▪ Zespół Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku Warmiński ▪ Lidzbarski Dom Kultury w Lidzbarku Warmińskim ▪ Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ▪ Koordynator - Marzenna FENKANIN ▪ Andrzej FABISIAK ▪ Krystyna SPIKERT ▪ Jolanta ADAMCZYK ▪ Irena GORCZYCA ▪ Przemesław PINKOSZ ▪ Krystyna CZABRYCKA ▪ Anna ZWIERZYŃSKA ▪ Gabriela MAZIARSKA ▪ Piotr WOJCIECHOWSKI ▪ Małgorzata JACHURA

Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Wsi wychodząc naprzeciw młodzieży wiejskiej uczącej się w mieście w dniu 22.01.2007r. złożyło do Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie nowy projekt

 Zdjęcia znajdują się w Galerii

 Premiera, która odbyła sie 12.12.2007r. w Lidzbarku Warmińskim

OFERTA ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień

w okresie od 03 września do 20 grudnia 2007

składana na podstawie przepisów działu II rozdziału 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

(Dz. U. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.)

W FORMIE POWIERZENIA WYKONYWANIA ZADANIA* PRZEZ

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego

WRAZ Z WNIOSKIEM O PRZYZNANIE DOTACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH

W KWOCIE 8940,00 zł.

 

I. Dane na temat organizacji pozarządowej

1) pełna nazwa Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Wsi

 

2) forma prawna 55 Stowarzyszenia

 

3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym

VIII Wydział KRS w dniu 06.05.2004 r. wpisał Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Wsi z siedzibą w Krekolach do Krajowego Rejestru Sądowego – REJESTRU STOWARZYSZEŃ, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS – 0000205924.

 

4) data wpisu , rejestracji lub utworzenia 06.05.2004

 

5) nr NIP 7431845349 nr REGON 171004880

 

6) dokładny adres: miejscowość Krekole 32

11-106 Kiwity

gmina Kiwity; powiat Lidzbarski; województwo Warmińsko-mazurskie.

 

7) tel. 0-512280013 faks X

e-mail: swrw@swrw.pl http:// www.swrw.pl

 

8) nazwa banku i numer rachunku PKO BP S.A. O/Lidzbark Warmiński o numerze: 02 102035700000220200274811.

 

9) nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy o wykonanie zadania publicznego

Ryszard PRZYTUŁA – prezes; Danuta ZDUNEK – skarbnik

 

10) nazwa, adres i telefon kontaktowy jednostki bezpośrednio wykonującej zadanie, o którym mowa w ofercie

Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Wsi

Krekole 32 11-106 Kiwity Tel.: 0-512280013

 

11) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)

Marzenna FENKANIN tel.: 0-600311620

 

 

Nazwa zadania JA I INNI – NIE JESTEM BIERNY

 

 

 

Miejsce wykonywania zadania

 

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku Warmińskim, ul. Krasickiego 4

 

03 wrzesień- 20 grudzień

 

Celem naszego projektu jest:

1. Kształcenie postaw społecznych negujących eksperymentowanie i ryzykowne używanie środków psychoaktywnych

2. Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie w trudnych sytuacjach poprzez opanowanie podstawowych elementów wiedzy dotyczących: porozumiewania się z innymi, zachowań asertywnych, wyrażania uczuć, opinii, szanowania prawa innych osób.

3. Wykreowanie aktywnej młodzieży, która będzie umiała pomagać innym, potrafi zareagować w sytuacjach problemowych.

4. Wyposażenie beneficjentów w wiedzę związaną ze szkodami wynikającymi z zażywania środków psychoaktywnych.

Realizując ten projekt, chcemy zachęcić młodzież do zainteresowania się sprawami społecznymi, tworząc grupę liderów, która po przygotowaniu będzie działać na podstawie nabytej wiedzy w kręgach rówieśniczych. W wyniku tych działań powstanie także grupa teatralna, która zapozna się z warsztatem pracy aktorskiej, przygotowując spektakl związany z tematem uzależnień, który przedstawiony zostanie w środowisku młodzieży gimnazjalnej, ponad gimnazjalnej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie miasta.

 

Projekt jest skierowany do młodzieży klas pierwszych i drugich Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku Warmińskim pochodzącej z różnych środowisk i grup społecznych, mieszkających w mieście, jak też dojeżdżających z pobliskich wsi i osad popegerowskich.

Grupa chętnych i aktywnych uczniów (25-30) weźmie udział w warsztatach:

•umiejętności interpersonalnych ( w tym bloku młodzież zapozna się z tematyką aktywnego słuchania, komunikacji niewerbalnej, barier komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów)

•umiejętności asertywnych (w tym bloku do podstawowych umiejętności włączone zostaną następujące tematy: obrona swoich praw, wyrażanie uczuć negatywnych i pozytywnych, stanowienie swoich praw, przyjmowanie uczuć i opinii innych osób, wyrażanie osobistych opinii i przekonań.

•mediacji i negocjacji( w tym bloku celem jest nauczenie młodzieży zasad mediacji i sposobów rozwiązywania konfliktów i problemów).

Warsztaty prowadzone będą metodami aktywizującymi, angażującymi wszystkich uczestników. Beneficjenci zdobędą umiejętności komunikacji interpersonalnej i zachowań asertywnych przede wszystkim odgrywając role, naśladując trenera, pracując indywidualnie, w parach i małych grupach. Wielokrotnie ćwiczą zaplanowane (na bazie informacji z map asertywności) asertywne zachowania w trudnej sytuacji, odgrywając scenki.

Aby w przyszłości wyłoniona grupa liderów mogła pełnić swoją rolę, należy ją wyposażyć w podstawową wiedzę dotyczącą szkód związanych z zażywaniem środków psychoaktywnych. Dlatego też zaplanowaliśmy spotkania z terapeutą uzależnień od alkoholu i narkotyków.

W edukacji młodzieży nie można pominąć tematyki dotyczącej przemocy i agresji. Na spotkaniu z psychologiem - specjalistą ds. przemocy, otrzymają podstawowe informacje o przemocy, agresji, sposobach rozładowania agresji i szukania pomocy w sytuacjach kryzysowych.

Młodzi liderzy zapoznają się z konsekwencjami zachowań problemowych podczas spotkania z dzielnicowym i inspektorem ds. nieletnich, pracownikiem prokuratury.

Celem podejmowanych działań jest zainicjowanie i przygotowanie aktywnych liderów upowszechniających inicjatywy kulturalne w szkole.

W większych aglomeracjach młodzi ludzie mają lepsze warunki dostępu do oświaty, dóbr kultury czy możliwości kształtowania swoich umiejętności i osobowości. W związku z tym pragniemy, aby nasza młodzież mogła przygotować widowisko teatralne we współpracy i pod fachowym okiem specjalistów z Teatru im. Stefana Jaracza i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Młodzież wyjedzie do Państwowego Studium Teatralnego działającego przy olsztyńskim teatrze, przyjrzy się pracy aktorskiej i obejrzy spektakl. W oparciu o zdobyte wiadomości i umiejętności uczniowie przygotują sztukę teatralną, która zostanie wystawiona na scenie Lidzbarskiego Domu Kultury uczniom Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Zespołu Szkół Zawodowych, Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz gimnazjów z Lidzbarka Warmińskiego i gminy. Zaproszeni goście otrzymają płytę CD z nagranym spektaklem.

Na terenie szkoły powstanie punkt prowadzony przez liderów, dla młodzieży szukającej wsparcia, która nie ma odwagi zgłosić się do osoby dorosłej. Na stronie internetowej szkoły utworzone forum, umożliwi dyskusje i wymianę poglądów. Założymy też adres e-mail, gdzie liderzy pod kierunkiem pedagoga będą odpowiadać na pytania i szukać rozwiązań na różnorodne problemy.

W związku z tym, że w realizacji projektu młodzież będzie uczestniczyła po zajęciach szkolnych lub w dni wolne od nauki chcemy zapewnić im poczęstunek lub wyżywienie.

Na zakończenie projektu zostanie zorganizowane spotkanie integracyjne podsumowujące działania, na które zostaną zaproszeni sponsorzy, władze samorządowe, nauczyciele, rodzice.

Działania związane z realizacją projektu zostaną udokumentowane w postaci kroniki i filmu.

 

Zakładane rezultaty realizacji zadania.

 

1. Powstanie grupa liderów, która charakteryzując się aktywnością, kreatywnością i wiarą w siebie oraz znajomością problemu będzie umiała pomagać innym i reagować na negatywne zachowania.

2. Powstanie punkt konsultacyjny prowadzony przez liderów.

3. Młodzi ludzie będą stanowić podstawę grupy artystycznej, inicjować działania kulturalne, samopomocowe na terenie środowiska szkolnego a także inicjować działania wolontariatu włączając do pracy kolejne roczniki uczniów.

4. Efektem realizacji zadania będzie także:

- powstanie forum, które umożliwi dyskusje i wymianę poglądów;

- przekonanie młodzieży o szkodliwości zażywania środków psychoaktywnych;

- umożliwienia wypowiedzenia swoich problemów;

- rozwój uzdolnień i zainteresowań młodzieży;

- wykształcenie wśród młodzieży postawy aktywności i gotowości do podejmowania nowych działań i zadań;

- wykształcenie u młodzieży empatii, potrzeby wzajemnej pomocy w sytuacjach trudnych;

- nagrany spektakl na CD można wykorzystać na godzinach wychowawczych.

5. Rozpropagowanie powyższych efektów wśród uczniów wszystkich placówek włączonych do projektu.

6. Wzmocnienie współpracy różnych podmiotów lokalnego środowiska szkolnego, samorządów i organizacji pozarządowych.

 

Zakup aparatu fotograficznego umożliwi udokumentowanie działań związanych z projektem, powstanie kronika, płyty CD oraz pozwoli na dalsze wykorzystanie do celów wychowawczo– profilaktycznych.

 

 

Informacja o uzyskanych przez organizacje od sponsorów, środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych.*

 

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – 500,00 zł

 

Rzeczowy /np. lokal, sprzęt, materiały/ oraz osobowy /np. wolontariusze/ wkład własny w realizację zadania z orientacyjną wyceną.

 

Lidzbarski Dom Kultury – sala widowiskowa – 800,00 zł.;

Wolontariat (Koordynator i wykładowcy) – 1700,00 zł.;

 

Inne wybrane informacje dotyczące zadania

 

Partnerzy biorący udział w realizacji zadania /ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej/.

 

● Zespół Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku Warmińskim;

● Lidzbarski Dom Kultury w Lidzbarku Warmińskim;

● Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

 

 

Zasoby kadrowe – przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania /informacje o kwalifikacjach osób, które będą zatrudnione przy realizacji zadań oraz o kwalifikacjach wolontariuszy/.

 

● Andrzej Fabisiak - dyrektor artystyczny Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie, reżyser, wykładowca Państwowego Studium Aktorskiego w Olsztynie;

 

● Krystyna Spikert - wykładowca na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie;

 

● Jolanta Adamczyk - menadżer kultury, pracownik Lidzbarskiego Domu Kultury;

 

● Irena Gorczyca - terapeuta uzależnień od alkoholu, pełnomocnik Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego ds. rozwiązywania problemów alkoholowych;

 

● Przemysław Pinkosz - terapeuta uzależnień od narkotyków, pracownik Ośrodka Monaru w Gaudynkach;

 

● Krystyna Czabrycka - psycholog, specjalista ds. przemocy;

 

● Anna Zwierzyńska - kurator zawodowy dla nieletnich, socjoterapeuta, certyfikowany mediator;

 

● Gabriela Maziarska - pracownik Komendy Powiatowej Policji, inspektor ds. nieletnich;

 

● Piotr Wojciechowski - pracownik Komendy Powiatowej Policji, dzielnicowy;

 

● Małgorzata Jachura - nauczyciel dyplomowany języka polskiego, ukończone warszaty teatralne w Państwowym Studium Aktorskim w Olsztynie;

 

● Marzenna Fenkanin - pedagog w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku. Warmińskim, nauczyciel Wychowania do życia w rodzinie, ukończone studia podyplomowe w zakresie Terapii Pedagogicznej, Profilaktyki i Terapii Uzależnień.

 

 

W dniu 6.11.2007 r. szkolna grupa teatralna realizująca projekt „Ja i inni – nie jestem bierny” wraz z panią Marzenną Fenkanin oraz z panią Janiną Tomaszewską miała zaszczyt poznać kulisy Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Na początku poznaliśmy historię olsztyńskiego teatru, a następnie udaliśmy się na dużą scenę, na której przez chwilę mogliśmy się poczuć jak prawdziwi aktorzy. Zwiedziliśmy także perukarnię, garderobę oraz warsztat, w którym powstają wszystkie rekwizyty. W drugiej części spotkania wraz z dyrektorem teatru Andrzejem Fabisiakiem udaliśmy się do Studium Aktorskiego. Na „Scenie u Sewruka” odgrywaliśmy krótkie etiudy pod czujnym okiem pana Dyrektora. Otrzymaliśmy wiele cennych rad i to dzięki Niemu wejrzeliśmy głębiej w otaczającą nas przestrzeń. Pracowaliśmy także z Panią Tatianą – choreografem teatralnym. Praca z Nią to czysta przyjemność. Pani Tatiana pokazała nam sposoby poruszania się na scenie i uświadomiła jak wiele od tego zależy. Kresem naszej wycieczki był spektakl pt.: „Ćwiczenia z Witkacego – Wariat i Zakonnica”, który był przedstawieniem dyplomowym studentów III roku Studium Aktorskiego w Olsztynie. Spektakl ten wszystkich zaintrygował, wywarł wrażenie. W drodze powrotnej dyskutowaliśmy na temat kontrowersyjnego przedstawienia i aktorów biorących w nim udział.

                                                                                                        Marzenna Fenkanin