CYKL INTEGRACYJNO-EDUKACYJNY: 6 wyjazdów integracyjnych 1-dniowych

1) 23.07.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>>>>

2) 05.08.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>>

3) 23.09.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>>

4) 20.11.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>

5) 10.12.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>

6) 17.12.2018_Zdjęcia we flickerze >>>>>>>>>>>>>>

PODSUMOWANIE

b) Wyjazdy integracyjne jednodniowe odbyły się w dniach: 1) 23.07.2018 do Szymbarka i Kościerzyny – Centrum Edukacji i Muzeum, 2) 5.08.2018 do Lidzbarka Warmińskiego na bezpłatny spektakl tańca pt. „Spotkania” w wykonaniu zespołu „Blask-Reaktywacja”, 3) 23.09.2018 do Bartoszyckiego Domu Kultury na bezpłatny „Jesienny Wieczór z muzyką Bardów” w wykonaniu lokalnych artystów: Andrzeja Białeckiego i Henryka Romanowskiego, 4) 20.11.2018 do Oranżerii Kultury w Lidzbarku Warmińskim na bezpłatny koncert „Vita Vena” zespołu perkusyjnego przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, 5) 10.12.2018 do Olsztyna w Hali Urania występ Chóru Alexandrowa, 6) 17.12.2018 do kina w Lidzbarskim Domu Kultury na film „Narodziny Gwiazdy”.

W projekcie zaplanowaliśmy, że będą to wyjazdy jednodniowe do kina, teatru lub na recital czy kabaret, itp. reagując na zgłaszane przez uczestników potrzeby pismem nr ŁW-47/558 zwracaliśmy się z prośbą o akceptację rozszerzenia działania cyklu integracyjno-edukacyjnego, którego celem jest pokazanie uczestnikom projektu w jaki sposób korzystnie można spędzać wolny czas, by zwrócić większą uwagę na bardziej praktyczną stronę prowadzenia tych działań i zwiększyć możliwości poznawania miejsc edukacyjnych i atrakcji w regionie i kraju nie tylko poprzez wyjazdy i udział w spektaklach teatralnych, recitalach, oglądaniu filmów, itp., ale w szczególności na integrowanie się uczestników i ich edukację przez poznawanie nowych nie znanych im dotąd miejsc, które kształtują rozwój obecnego pokolenia i zachowują osiągnięcia minionych pokoleń (centra edukacji, pomniki, zabytkowe dwory, kościoły, muzea, zabytki, parki, place i inne miejsca oraz działania w formie wyjazdów integracyjnych/wycieczek).

Opracowując działania projektu również przewidywaliśmy możliwość uszczegółowiania przez uczestników projektu poszczególnych działań, w związku z powyższym po uzyskaniu akceptacji dokonaliśmy dostosowania działań  cyklu integracyjno-edukacyjnego do potrzeb uczestników, co w naszej ocenie zwiększyło także ich efektywność, szczególnie, że repertuar był wybierany przez uczestników projektu. Uzyskanie akceptacji przyczyniło się również do tego, że w niektórych przypadkach nie było potrzeby wynajmowania autokaru, a dojazdy realizowane były z użyciem pojazdu Stowarzyszenia.

Wg analizy ankiety skierowanej do uczestników wszyscy uczestnicy są zadowoleni z programu wyjazdów i połączonych z tym działań edukacyjnych.